Dlgrmelek

Dlgrmelek
@Velhaslkelam
Annem yalnız bir kadındı, anneannem yalnız bir kadındı. Ben yalnız bir kadındım. Jenerik bir söz. bir tür ucuz felsefe özeti diye nitelediğim "insanın mutlak yalnızlığı' tespitinin doğru olduğunu annemin uyurgezer gecelerinde derinden hissettim. İnsan yalnızlığa yazgılı bir varlıktı. Benim içime dokunansa insanın yalnızlığa yazgılı bir varlık olması değil, yazgısını bu kadar derin bir yerden bilmesiydi. İnsan, öleceğini bilen tek canlı olduğu gibi, yalnızlığının bilincinde olan tek varlıktı ve ömrü tıpkı ölümü inkâr etmeye çalışmak gibi yalnızlığını inkâr etmeye çalışmakla geçiyordu. Varoluşun bu acı gerçeği hayatımızı ucuz bir melodram haline getiriyordu. Ama gerçek buydu, hayat ucuz bir melodramdı, biz de bu melodramın oyuncuları olan yalnız insanlardık. Bunu bilmek içimi kederle dolduruyordu
Sayfa 152·Kitabı okudu
Alıntı
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.

Dlgrmelek

, bir kitap okudu
7/10
·440 syf.·
2026 39. kitabı
Ayfer Tunç
8/10 · 7,2bin okunma

Dlgrmelek

, bir kitap okudu
Puan vermedi·656 syf.·
2026 34. kitabı
John Steinbeck
9.2/10 · 11,5bin okunma