Ne kadar azar azar okusan da bitiyor. Oğuz Atay’ın yazdıkları gibi, İhsan Oktay Anar’ın yazdıkları gibi Hakan Günday’ın yazdıkları da bitti. Umarım ‘şimdilik’ bitmiştir. Bu kitabında çeşitli yazıları derlenmiş Hakan Günday’ın. Kısa kısa ama her zamanki gibi hissettirdikleri uzun uzun. Genel bir yorum yapmak gerekirse Hakan Günday okumak herkese hitap etmez; tabiri caizse sert gelir onun kalemi, eğilip bükülmez zihnimizde. Yumuşatmaz hiçbir şeyi, sevimli göstermeye de çalışmaz. Herkesin söylediği gibi “yeraltı edebiyatı” da yapmaz bence Hakan Günday. Aksine tamamen “yeryüzü edebiyatı” yapar. Bu yeryüzünün ne kadar çirkin olayı varsa tek tek dökülür kaleminden sayfalara. O yüzden ayrı bir severim onu ve her zaman da en sevdiğim yazarlar arasında kalacak!