“Eğer hayatta kalmak istiyorsak sadakat çemberimiz daha da genişlemeli, tüm insanlığı içine alacak dünyayı kapsayacak biçimde olmalı. Devletleri yönetenlerin çoğu bu düşünceden hoşlanmayacak ve iktidar kaybına uğramaktan korkacaktır. İhanet ve sadakatsizlik sözcüklerini bir hayli işiteceğiz demektir. Zengin devletler zenginliklerini yoksul devletlerle paylaşmak zorunda kalacaklardır. Fakat önümüzdeki seçenek, H. G. Wells’in bir zamanlar değişik biçimde söylediği üzere açıktır:
Ya evren ya hiç.”