Adem

Adem
@Vesoljaa
..aslında her şey tuhaf. Yaşam, insanlar... Her şey dibe, ta dibe çökene kadar su yüzünde sürüklenen bir köpük sadece. youtu.be/qbfFSXQB-gw?si=...
Çöplükte bulduğu dergileri okuyan Smith diyor ki, her gün açlıktan on bin çocuk ölüyormuş dünyada. Smith öyle konuşunca teyzem tükürük tükürüyor. Smith kötü adam diyor. Teyzem diyor ki, Tanrı her gün on bin çocuğu öldürmez diyor, demek Smith yalan söylüyormuş, Tanrı'ya inanmıyormuş, Tanrı çocukları doyururmuş. Ben üzülüyorum, bu gece on bin çocuk ölecek, yarın da on bin çocuk ölecek, üzülüyorum, neden herkes üzülmüyor?
Sayfa 10
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Neden her sey için tan tana yaparlar da en iyileri görmezden gelirler! Neden ölümün peşinden koşarak hayatlarını mahvederler de yaşama dair ne varsa bir kenara iterler! Anlayamuyorum. Hiç kimse için umut yok.
Sayfa 59
Puan vermedi·128 syf.·
2026 20. kitabı
Uzun yıllardır kitap okuyorum ve bu süreçte çok sayıda eserle karşılaştım. Birçok yazara şans verdim; buna karşılık, çok az kişiden kitap önerisi aldım. Çünkü keşfetmenin yarattığı edebî hazzın okuma heyecanını diri tuttuğuna inanıyorum. Denemekten ve aramaktan (son birkaç yıl hariç) hiç yorulmadım. Daha bu sabah 20–30 kitap ve yazarı inceleyip içlerinden beni çekebilecek bir şey aradım. Bu arayışın sonunda bu kitapla karşılaştım. Yazara ilk kez denk geliyordum. Kısa bir araştırma yaptığımda donanımlı bir isim olduğunu gördüm ve hafta sonu yeni bir yazar okuyacak olmanın heyecanını hissettim. Ancak artık büyük beklentiler içine girmeyecek kadar da tecrübeliyim; çünkü hayal kırıklığı bazen gereğinden fazla iz bırakıyor. Kitabı bitirdiğimde ise içimde “yarım kalmışlık” hissi oluştu. Bunu yazarın bilinçli bir tercihi olarak da okumak mümkün; ancak metinde okunurluğu zorlaştıran bazı pürüzler olduğunu düşünüyorum. Özellikle az kelimeyle çok şey anlatma çabası, anlatıyı zaman zaman eksik ve kopuk hale getiriyor. Kitap boyunca çok not aldım; fakat bu notlar bir incelemeden çok, metnin yapısını çözmeye yönelikti. Eserde 20’den fazla karakter geçiyor. Anlatıcı değişse de birçok karakter silik kalıyor ve hikâyeye tam olarak tutunamıyor. Bunu daha iyi anlamak için karakterler ve temalar arasında bir şema çıkarmayı denedim; ancak bu da metni netleştirmekten çok karmaşayı görünür kıldı. Kitap bazı mesajlar verme iddiası taşıyor olsa da, teknik yapı ve bölümler arasındaki zayıf bağ nedeniyle bu mesajların güçlü bir şekilde taşındığını düşünmüyorum. Bu nedenle mesajları detaylandırmak yerine okuyucuya bırakmayı daha doğru buluyorum. (Bu arada yazarın bir üçlemesi var; onun ilk kitabını da yakın zamanda okumayı düşünüyorum.)
Aşk Meçhule YürürFiliz Özdem · Yapı Kredi Yayınları · 2015122 okunma
Kimse sana kendi varlığını, seçimlerini, isteklerini, kişiliğini dayatmadığı, sana hayır ya da dur demediği, sana sınırlar çizmediği ya da senin koyduğun sınırları aşmak istemediği, hükümranlığını ya da kurduğun oyunu bozmadığı sürece... Öyle işte, hayallerinde, canının istediği gibi eğip bükerek birini sevmek ne kolay, değil mi? Hiç mızıkçılık etmeyen, hiç canını sıkmayan, tamamen senin hükmünde olan birini...
Sayfa 14