Oysa bizimle aynı tecrübeyi yaşamış olanlar, nefeslerimizin sayılı olduğunu söylüyor. Bizse, hep yaşayacağımız vehmiyle şu anda yapabileceklerimizi, hep sonraya erteleyip duruyoruz.
Müslümanlar arasında acaba kaç kişi asıl büyük cihadı, nefsiyle cihat etmeyi göze alıyor? Ve kaçı nefsiyle cihat etmenin yolunu, yöntemini doğru dürüst biliyor? Kaç kişi nefsini nasıl murakabe, muhasebe, muhakeme edebileceğinin farkında?