Sömürgelerde bir köleye ölüm cezasi verildiğinde efendisine bin frank tazminat ödenir. Nasil !
Demek efendinin zararını telâfi edip ailesine tazminat vermiyorsunuz!
Burada da bir insanın elinden sahip olduklarını almıyor musunuz ?
Efendisinin kölesi olmak dışında babasının mirasçısı, karısının,çocuklarının geçimlerini sağlayıcısı olmak gibi kutsal bir konumu yok mudur ?
Sizin katil yasanıza inanmıştık. Işte şimdi de hırsızlık yasanıza inandik .
Zindancinin Yeterli olduğu yerde cellada gerek yoktur.
Ama devam ediliyor. Toplumun intikamını alması,cezalandirmasi gerekiyor .Ne biri ne diğeri. İntikam almak bireyseldir,cezalandirmak Tanri'nin işidir.
“Seni düşünmek güzel şey, ümitli şey
Dünyanın en güzel sesinden
En güzel şarkıyı dinlemek gibi bir şey
Fakat artık ümit yetmiyor bana,
Ben artık şarkı dinlemek değil
Şarkı söylemek istiyorum…”
NAZIM HİKMET RAN