hicbir zorba ilk gunden zorba gibi konuşmamıştır. önce sahneye cikar, gulumser. "halkım" der, "sizin iyiliğiniz için buradayım." ve halk alkışlar. çünkü seytan asla zorla yönetmez. gönüllü köleler yaratır. özgürlük naralari arasında ufak tefek yasaklar gelir. güvenlik bahanesiyle korkular büyütülür. "biz ve onlar" diye bir ayrim cizilir, once birkac kisiyi sustururlar, kimse ses etmez. sonra birkac fikir yasaklanır, kimse fark etmez. en sonunda ise herkes susmuş ve konusacak kelime kalmamistir. butun bunlar olurken onun pesinden gidenler ise "bizi kandırdılar" diye bağıramaz. ölene kadar vermiş olduğu seçimin nelere sebebiyet verdiğini farketmek dahi istemedigi icin dusunme kabiliyetini kendisinden bizzat söküp atmıştır. işte asıl zorba yöneten değil, onu yönetmeye muktedir kılan bu insandır.