Viyan Bulut

Viyan Bulut
@Viyanbulut

Viyan Bulut

, bir kitap okudu
9/10
·200 syf.··
5 günde okudu
·
2023 8. kitabı
Knut Hamsun
7.6/10 · 35,7bin okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Açlık Kitap Yorumu
9/10
·200 syf.··
2023 8. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 28 Temmuz 2023 15:29
Knut Hamsun'dan okuduğum bu ilk kitabı oldukça sevdim. Açıkçası bir yazarın geçinme derdini konu edindiği için ilk etapta Martin Eden tarzı bir şey bekliyordum. Ama bambaşka bir şey çıktı. Arka kapakta da yazdığı gibi Knut Hamsun kesinlikle Norveç'in Dostoyevski'si. Yarı otobiyografik olan bu romanın baş kahramanını üç kelimeyle özetleyebilirim: Gururlu, aç ve deli. Karakterin açlıktan yavaş yavaş delirmeye doğru evrildiğine şahit oluyoruz. Yazarın anlatımıyla baş kahramanının içinde bulunduğu o açlığı iliklerimize kadar hissediyoruz. Ama karakter sadece fiziksel olarak açtı. Mutluluk, vicdan ve hayalgücü konusunda bir açlığı yoktu bence. İçinde bulunduğu durum için benim bile yüreğim titrerken onun denizi izleyerek hayatın güzel olduğuna ikna olmuş hali ben tüm kitap boyunca şaşırttı. Kesinlikle okunması gereken bir kitap, bir yazar olduğunu düşünüyorum. Şimdiden herkese keyifli okumalar.
AçlıkKnut Hamsun · Can Yayınları · 202335,7bin okunma
"Bence bir insan delirmeden de hassas olabilir; önemsiz şeylerle kırılabilecek, yalnızca acı sözlerle bile ölebilecek insanlar vardır."
Sayfa 154·Kitabı okudu
Yüreğimi uykuda mı yarattın yoksa?
Çatlak ve acılı bir sesle Tanrı'ya seslendim, parmaklarımı pençe gibi kıvırdım..."Sana söylüyorum göklerin kutsal Baal'i, sen yoksun ama olsaydın sana öyle bir lanet okurdum ki göklerinde cehennem ateşleri tutuşurdu. Sana söylüyorum, sana hizmet etmeyi teklif ettim, sen bunu reddettin, beni itip uzaklaştırdığın ve beklediğim zaman gelmediğin için sonsuza dek sana sırtımı dönüyorum. Sana söylüyorum öleceğimi biliyorum ve bu yüzden sana dikleniyorum, dişlerimde ölümle sana dikleniyorum göklerin Apis'i. Bana karşı güç kullandın ve benim zorbalık karşısında asla eğilmediğimi bilmiyorsun. Bunu bilmen gerekmez miydi? Yüreğimi uykuda mı yarattın yoksa? Sana söylüyorum, tüm yaşamın ve her damla kanımla sana dikleneceğim, bağışlamanı umursamayacağım bile. Bu andan sonra tüm yaptıklarını, tüm varlığını reddedeceğim, düşüncelerim yeniden sana yönelirse onları lanetleyeceğim, senin adını söylerlerse dudaklarımı koparacağım. Yaşam ve ölümde son söz sensen sana söylüyorum bunu, sana elveda diyorum. Ve şimdi susuyorum, sırtımı dönüp kendi yoluma gidiyorum..."
Sayfa 138·Kitabı okudu
Saçmalamayı bırak, vicdan sahibi olamayacak kadar yoksulsun.
Sayfa 86·Kitabı okudu