Bir kaç kadın konuşurken bana "Sen kaç yıl okudun?" diye sordu. Ben hesaplamaya başladım "Lise sona kadar 11 yıl, 4 yıl üniversite, 2 yıl Chicago Üniversitesi, 2 yıl da Dil Tarih Coğrafya Fakültesi'nde doktora yaptım." Onlara "19 yıl" deyince, gözlerinde büyük bir şaşkınlık ifadesi belirdi, ağızları açık kaldı. Ben önce bilgimin derinliğine şaştılar diye düşünürken, öğretmenin eşi daha fazla dayanamadı: "Darılma ama kardeş, sen de epeyce kalın kafalı imişsin. Okumayı yazmayı, hesabı bizim bebeler bile beş yılda öğreniyorlar, sen ancak 19 yılda öğrenmişsin ." Bu kez şaşır ma sırası bana geldi. Verecek kestirme bir yanıt bulamadım .