müteşekkir

Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Sezai Karakoç
Beni çıkardığında anlamın bozulmuyorsa bundan böyle ayrı yazılalım."
müteşekkir
Sezai Karakoç
Osho
@bidunyakitapgrubu ta bazı okur arkadaşlarım özellikle de çok genç olanları Osho yu çok merak ettiklerini ve kitaplarını okumak istediklerini söylediler. Bende aman sakın haa okumayın dedim. Bu yazıyı onlar ve burada onlar gibi olanlar için yazmak istedim. Popüler kültür mü diyelim, Netflix mi diyelim, kötünün cezbediciliği mi diyelim, yanlış yönlendirenler mi diyelim bilemiyorum ama bu sitede de bu yazar ne yazık çok popüler. Guru muhabbetini herkes biliyordur. Öncelikle guruluk zaten Hinduizm ve Budizm de kullanılan bir terim. Öğretici anlamında kullanılıyor. Yani Hint dinlerine ait bi kavram. Bu kavramları kısaca açacak olursak, çok Tanrılı inancın, kutsal heykel, kutsal sembollerin yoğun olduğu, kutsal kitap ve peygamberlik inancının olmadığı bir inanç biçimidir. Reenkarnasyona inanç vardır. Ana temalarında bu gizlidir. Yani ruhların göçü muhabbetine. Yogacılar da kızacak( Birisi de benim kız kardeşim ) ama mürit toplama ve halka sempatik gözükme açısından en sık başvurdukları metotlardan biridir. Ülkemizde bilindiği üzere Dhkp C diye bi terör örgütü var. Onlarda mesela Grup Yorum şarkıları ve konserleri ile halka sempatik gözükmeye çalışırlar. Bu örnekler arttırılabilir. Ama üzülerek söylüyorum ki böyledir. Hatta yogaya gidenlere Upanishadlar ı önerirler. Dikkat edin tehlikeli yapılanmaların tümünde kitap önermeleri vardır. Şunla başlayın. Bunla devam edin gibi. Benim kardeşime mesela Çetin Çetintaş isimli arkadaş Osho önermiş ve biraz önceki belirttiğim kitabı. Upanişad, Hinduizm ve Budizm gibi inançların ilk yazılı kaynak metinlerindendir. Mö 800 lerde bu durum detaylı olarak anlatılmıştır. Karma ve reenkarnasyon mevzusu bu kitapta geçer. Okuyanlar bilir. Çakra kelimelerini özellikle bu kişiler sık kullanır. Ahiret inancı onlara göre yoktur. Sonsuz evren düzeni
1000Kitap
müteşekkir
Sizin yazılarınızı dikkatle okuyorum muhakkak çarpıcı bir aktarım oluyor teşekkür ederim kendi adıma. Mümkünse devamını da dilerim iç yüzünü bilmediğimiz muhakkak başka şeyler de vardır.