Sabahattin Ali kitapta yer alan öykülerle insanın içindeki iyiyi ve kötüyü, güzeli ve çirkini, gücü ve güçsüzlüğü insana ve hayata dair ne varsa birçok şeyi en etkileyici, hissettirici, yalın bir üslup ile anlatmış. İnsana ve hayata dair gerçekleri tam olarak gördüğünden okuyucuya da bir nevi bunları görebilmesi için ışık tutmuş.