Emir Sultan bir gün Bursa'da inşasına başlanılan camii görmeğe gelir. Padişah orada bulunduğu cihetle, binayı Emîr'in nasıl bulduğunu sual eder. Emîr der ki:
- Bu cami pek güzeldir; lakin bir kusuru var. O da yapılsa arzunuza muvafık olurdu.
+ Bu kusur nedir?
- Dört tarafında dört meyhane ister, ta ki sizin ve havass-ı meclisinizin sık sık gelmenize bahane olsun.
Yıldırım bu acı nasihati iyi karşılamıştır.
Sayfa 18 - Yıldırım'ın damadı, Hacı Bayram'ın arkadaşı Emîr Buharî