Sanırım zweıg 'ın okuduğum en uzun kitabı idi. Daha öncesinde en fazla 80 sayfaya kadar çıkan kitaplarını okumuştum. Kitabı ilk okumaya başladığımda adından ve ilk bölümünden ötürü Jane Eyre esintileri hissettim ikisinde de kitabın adı bir kadına ait ve ilk bölümü ailelerin manastıra bıraktığı ve orda büyüyen çocuklar. Fakat sonrasında bu esintiden çıktım. Çok çok farklı bir konu ve gidişatı vardı. Clarıssa manastırda büyümüş bir kız babası üst rütbeli bir asker. Clarıssa büyüyor ve manastırdan çıkıyor artık kendi ayakları üstünde duran bir kadın çalışma hayatına başlıyor ve bir kongre için şehir dışına gitmesi gerekiyor bu kongrede Fransız bir öğretmenle tanışıyor birbirlerine aşık oluyorlar. Fakat ülkeler arası bir savaş başlar ve kahramanlarımız bu savaşın iki farklı ülkesindendir savaş yüzünden ayrılmak zorunda kalırlar. Clarissa bir süre sonra hamile olduğunu öğrenir ve bu gerçekle yüzleşmek ne yapması gerektiğini bulmak zorundadır.