"Bir insanın tehlikeli olduğunu bile bile suç işlemesini, fakat iş itiraf etmeye gelince, aynı cesareti gösterememesini hâlâ anlayamam. Birkaç küçük sözcüğe karşı hissettikleri bu zavallı korkuyu, ben her suçtan daha zavallı buluyorum."
Bilinmeyen bir kadının mektubunda Stefan Zweigi pek anlayamamıştım daha doğrusu kitabı severek okuyamamıştım ama bu kitabı beni oldukça etkiledi. Korkuyu iliklerime kadar hissettim. Hatta bir an durup, hayatımda hiç buradaki karakter kadar korktuğum oldu mu diye düşündüm. Kitabın sonuna doğru Irene için artık son geldi demiştim ama hiç öyle olmadı. Kitabın sonu beni baya etkiledi. Çok beğendiğim kitaplar arasına Zweig'in bu eseride eklendi