Kitaba aşık oldum denilebilir.
Rıfat Ilgaz'ın çocukluğundan başlayıp başına gelen herşey anlatılıyor kitapta.
Öncelikle neden kitabın adi Sarı yazma ondan bahsedeyim. Rıfat Ilgazin çocukluğu cidede geçiyor Cide kadınları taktığı sarı yazmalar 40 küsür yıl sonra yine geliyor ve hala aynı gelenek kadınlarda sarı yazma
Kitabı okurken bende Rıfat Ilgazın elinden tuttum o nereye gittiyse gittim. Zeki öğrenciydi Rıfat hoca sevimli güzel bir ailesi vardı. Okula gitti bende gittim. Yazdığı şeylerden dolayı hapiste yattı bende onunla yattım. O zaman da bu sağcı solcü kavramlar varmış onu öğrendim. Başı beladan kurtulmuyordu Rıfat ılgazın ama şanslıydı o üniversite hocası Ahmet Kutsi Tecerdi en yakın arkadaşlari Sebahattin Ali ve Aziz Nesindi. Kıskandım kitabin her sayfasınsa Rıfat Ilgazı. 2 evlilik yapmıştı. 3 çocuğu vardı. Çocuklarının biri Aydın Ilgazdı kitabıma imza atan kişi insan bir garip oluyor kitaptaki bir karakterin kitabinda imzasi ve adımın yazmasi
Daha size o kadar güzel şeylerden bahsetmek isterdim ki o dönemde Rıfat Ilgazla ilgili ama kitabını okumak isterseniz diye sadece yüzeysel anlarmak zorunda kaldım.