Doktordan şifayı bularak çıktıysak Şafi ismine muhatap olmuştur. Rızık elde ettiğinde Rezzak ismiyle, manevi bir bilgi edinmişse Hadi ismiyle buluşmuştur. Verene değil verdirene bakmak gerekir.
Otobüste ayakta kalmış bir yaşlıya yer veren insan bu iyiliği kurgulamaksızın, kendi doğallığıyla yapmışsa, bu onun fıtratındaki durumun açığa çıkmasıdır ve o fıtratı verenin "iyi" olduğunun ilanıdır. İlan şudur: "Allah yaşlı bir insana yer vermesi için herhangi birini seçebilirdi, beni seçti; benim karşıma onu çıkarmayabilirdi, çıkardı; onu iyilik yapacak kadar güç ve takati bana vermemiş olabilirdi, ama verdi. Aslında ben bir iyilik yapmadım, içimdeki iyilik duygusunu gerçekleştirmek için bana bir fırsat tanındı, dolayısıyla bana bir iyilik yapıldı. Fıtratımın bu iyiliği yapmaya olan ihtiyacı giderildi."O iyilik, o yaşlı insandan daha ziyade ona yer veren kişiye yapılan ilahi bir ikramdır.
Bir agacın gövdesinde ne olup biterse ilk onun haberi olur okulun penceresinde oturan bulutlara uzun uzun bakan kızı ilk kozalak görür ezan okunur kuşların uçuşunu ilk o görür ögretmenin ögrencilerden önce okula gitmek için hızlı hızlı adımlarla yürümesini ilk o görür
Ahmet amcanın fırından çıkan taze ekmekleri yetim çocuklara götürüşünü ilk o görür kışın sakinleşen şehri ilk o görür...