Kendi istek ve arzularına göre bir yaşam kurup ilahi vahye aldırmaksızın dünya yaşamını sürdürmek de bir tercihtir. İlahi buyrukları inkar ederek , hakikatleri yok sayarak yaşayanlar da dünya nimetlerinden yararlanırlar. İmtihan sırrının bir gereği olarak onlar, bu olumsuz tutumları hasebiyle nimetlerin derhal ellerinden alınması şeklinde açık bir cezaya çarptırılmaz. Fakat onların nimetlerden faydalanmaları , nimetlerin gerçek sahibini düşünmeksizin bir istifade olduğundan hayvanların nimetlere tefekkürden uzak bir şekilde erişimine benzetilmiştir : "İnkâr edenlere gelince onlar da nimetlerden yararlanır, tıpkı hayvanlar gibi yiyip içerler."(Muhammed ,12)
Nimetlerin tümünün Allah'tan olduğunu ve yine O'na dönmekte olduklarını hatırdan çıkarmadan, onların gelip geçiciliğine dair şuur hâlini elden bırakmadan, dünyada kısa bir süreliğine konakladığımızı,yalnızca misafir olduğumuzu unutmadan yaşamak, büyük bir bahtiyarlıktır.