Bu kitap alışılagelmiş okuduğumuz başla 1.sayfadan sonunu görene kadar sayfaları çevir ve bitir kitabı değil :) Kitap en başından bir giriş yapıyor ve sizden Yolculuğa mı çıkmanız yoksa Üniversiteye mi gitmeniz şeklinde 2 tercihle başlayarak ilk yönlendirmeyle hayat yolculuğunuz başlıyor :) Diğer bölümlerde bu ana 2 tercihin uzantıları olarak devam ediyor. Her bölümün sonunda da 2 tercih sunuyor size. Hangi tercihi seçtiyseniz yanında yazan sayfayı çevirerek kararınızın size neler getireceğini öğreniyorsunuz. Böyle böyle ya mutlu bir son yada mutsuz bir sona ulaşıyorsunuz. Ya benim gibi okumakta neymiş alıp başımı yolculuğa çıkarım diyenlerdenseniz mutsuz son özellikle de ölüm çok var :)
Hatta niye anlam veremedim sonu ölümle biten çok hikaye var. Onu tercih ediyorum ölüyorum bunu tercih edince de ölüyorum; o zaman daha geride ki bir tercihe geri dönüp diğer seçmediğim karar neler getirecek o zaman diye devam ediyorum :D Bu nedenle atladığınız seçmediğiniz tercihlerin hikayelerin de neler oluyor diye düşünmeden edemiyorsunuz. Kitap bu yönden insanın merakını alevlendirip ilgisini çekebiliyor.
Bu yönden kitabın fikri çok iyi bence ama işleniş ve anlatış kısmı iyi değil. Yaptığınız her tercihin hikayesi 1 ila 3 sayfa gibi kısa sürüyor ve daha bu mu şimdi dediğiniz zaman yine yeni 2 tercihle başka bir sayfaya atlıyorsunuz. Bazen pat diye ölüyorsunuz hemen, bazen saçma garip bir hikaye ile karşılaşıp sonra yine saçma bir hikayeye bağlanabiliyorsunuz. O zamanda kitabın çıkış fikri olan bir nevi kelebek etkisi tarzında yaptığımız tercihlerin hayatımızda ne gibi değişiklikler getireceği, yaşantımızı nasıl etkileyeceği gibi insanı düşündüren, duygulandıran yada heyecanlandıran etkiler yaşayamıyorsunuz. Öyle salt bir metin okuyorsunuz. Hatta bazı tercihlerin hikayesi