Dün o kadar hüzünlü olduğum için bana kızmayın; çok iyiydim, çok rahattım,ama en iyi anlarımda bile,ben hep hüzünlenirim. Ağlamış olmamın da hiçbir önemi yok; ben bile bilmiyorum neden ağladığını. Hastayım,sinir bozucu hisler içerisindeyim;izlenimlerim hastalıklı. Bulutsuz ,solgun gök, güneşin batışı, dün akşamki sessizlik - bütün bunlar - bilemiyorum ama dün bütün bu izlenimleri ağır ve acı bulacak bir haldeyim.
Culha ve birlikte gelen ahiler, düşünüyorlar. Zor-
luyorlar. belleklerini. .. Kaç kez gidip öğüt dilediler bil-
ginlerden ... Kaç kez yalım yalım yakarttı onları bilgi-
nim diyenler ... Herkesin de, büyük bir bagışta bulunur-
casına, kendilerinin gokten indiklerine inanıp, inandır-
mak istercesine davrandılar ... Bu gencecik insanlar ...
Hiç aldırmıyorlar. Eşitliklerini, eştliklerinden güvenli
olarak haykırmıyorlar ... Ne denli inanmasa kişi. eşitlige,
boylesi güzel anlatılınca, iman eder ...