Her zaman çok dikkatli olacaksın, insanlara güvenmeyeceksin, hepsi birbirinden nefret ediyor, hırsla, kıskançlıkla yaşıyorlar! Birilerine kötülük yapmak hoşlarına gidiyor. Onları suçlamaya, yargılamaya kalktın mı, senden nefret ederler, sana kin bağlarlar, seni bitirirler.
Acının insanlarla paylaşıldığı takdirde azalacağı konusunda kuşkusuz haklısın, değerli dostum, keşke insanlar geçip giden şimdiyi yaşamak yerine, geçmişte kalan bir sıkıntının hatıralarını anımsamak için hayal gücünü bu kadar zorlamasalar.
Olgunlaşmamış insanın özelliği, bir dava uğruna soylu bir biçimde ölmek istemesidir, olgun insanın özelliği ise bir dava uğruna gösterişsiz bir biçimde yaşamak istemesidir.