yaprak alaca

yaprak alaca
@YaprakAlaca
vi veri veniversum vivus vici
yarı zamanlı psikolog
2 okur puanı
Aralık 2021 tarihinde katıldı
Bir Kayıp Denizci İncelemesi
6/10
·112 syf.··
2023 37. kitabı
·
13 saatte okudu
·
Okunma: 06 Ekim 2023 23:17
Uzun zamandır ertelediğim Gabriel Garcia Marquez okumalarıma nihayet başladım. Yıllar önce Yüzyıllık Yalnızlık ’ı okumaya başlamış ancak yaklaşık 150. sayfadan sonra yarım bırakmıştım. O zamanlar doğru zamanlar değildi belki de Gabriel Garcia Marquez okumak için. Şimdi ise doğru zamanın geldiğini düşünüp kendime bir okuma listesi hazırladım. Ancak yanlış kitaptan başladığımı itiraf edebilirim. Zira okuduğum Bir Kayıp Denizci bir edebiyat eseri değil bir anlatı ya da anı kitabı. Üstelik bu anı da Gabriel Garcia Marquez ’e ait değil. Luis Alejandro Velasco adlı bir denizcinin başından geçenler aktarılmakta hem de onun ifadeleriyle. Gabriel Garcia Marquez ne alaka diye soracak olursanız, söz konusu olayı gazetelere taşıyan Gabriel Garcia Marquez . Henüz bir muhabirken Luis Alejandro Velasco ile röportaj yapıyor ve bu röportaj tefrika halinde gazetede yayınlanıyor. Bana kalırsa bu bir ticari oyun ya da kandırmaca. Gabriel Garcia Marquez adını kullanarak para kazanma yolu kanımca hem de haksız bir şekilde. Bu eser bir kitap olarak tabi ki yayınlanabilirdi ancak eserin yazarı kısmında Gabriel Garcia Marquez ’in değil Luis Alejandro Velasco’nun adını görmeliydik. Kitabın konusu ise bir hayatta kalma mücadelesi. Görevli olduğu gemiden denize düşün bir askerin 10 günlük hayatta kalma savaşını anlatıyor. Kitap kötü değil, okunabilir ancak kesinlikle bir Gabriel Garcia Marquez eseri olarak görmemek lazım.
Anı-Mektup-Günlük
Bir Kayıp DenizciGabriel Garcia Marquez · Can Yayınları · 20212,739 okunma
yaprak alaca
görüşlerim sizinle pek aynı değil. nezdimce gayet iyi kaleme alınmış bir olay. bildiğiniz üzere şuan veya geçmişte de yaşanmış birçok olay kitaplaştırılmış bulunuyor. dediğim gibi bence gayet iyi ve güzel kaleme alınmış sürükleyici bir anlatım olmuş. tabi fikriniz size özel bir şeydir. ben de kendi fikrimi belirtmek istedim🙃