Hergün yalnız namazdan namaza uyanayım ; Bir dilim kuru ekmek ; acı suya banayım ! Ve tekrar uyuyayım ve kalkayım ezanla ! Yaşaya dursun insan ; hayat dediği zanla... Necip Fazıl Kısakürek
Saadet hayatı olduğu gibi kabul etmektir.Ne doğru söz ! Hayatı olduğu gibi kabuk etmeli ve ona bir şey ilave etmeli , ne de ondan bir şey eksiltmeli...Bazı şeyler vardır , canımızı sıkar ; "Bu neden böyle ? Böyle şeyleri dünyadan kaldırmalı ! "