Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Müslüm Karabal

Müslüm Karabal
@Yekadem
Edebin en önemli ölçüsü insanların senden rahatsız olmamasıdır.
Reklam
...bir amaç için yaşanır bu hayat bayım, bir aşk için... Bir aşk için yaşanmayan hayat, saçma bir hayattır.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Fakat uyku vizesi almak için yârin dizlerinden başka nereye başvurabilirim ki?
Evet, bir kader var. Hayatımızla ilgili birçok hadise bizim irademiz dışında cereyan ediyor. Ama iman-küfür, mutluluk- mutsuzluk, başarı-başarısızlık gibi insanın gayretini gerektiren alanlarda yazılı ve değişmez bir hüküm yoktur! O zaman insan anlar ki insanın en temel görevi önce aklını ve aklın imkânlarını kullanmaktır! Çabanın çok şeyi değiştirdiğini, ellerinizin içindeki çizgilerin seyrinden anlayabiliyorsunuz.
Reklam
Kocakarı Sosyolojisi
Bilgi, kendine kayıtsız kalan kişileri ve toplumları affetmez!
Sayfa 180Kitabı okudu
Kocakarı Sosyolojisi
"Malûmatın yanlış olduğu yerde yorumun doğruluğunu ya da yanlışlığını tartışmak abestir."
Sayfa 179Kitabı okudu
Millet, aynı dili konuşan değil aynı hali paylaşan kişilerden oluşan insan topluluğudur.
Sayfa 172Kitabı okudu
Aynı Hâli Paylaşmak
Tarihe bakıldığında büyük bir kayıp göze alınmadan, geçmişin şimdiden ayrılamadığı görülür. Elbette geçmişi olmayan şimdi anlamsızdır; şimdisiz geçmiş ise bulanık. Açıktır ki, tarihte eski ile yeniyi beraberce ele alan toplumlar iş görmüşler, geleceği inşa edebilmişlerdir. Geçmişi olmadan şimdiyi yaşayan toplumlar ise birbirlerini aldatan, sömüren bir yığına dönmüşlerdir.
Sayfa 171Kitabı okudu
Tin ile Din
İnsan olmak sınırlamakla başlar. Her şeyden önce giyinmek, kişinin dışarısı ile kendi arasında bir sınır koyması demektir. Sınır koymak, aynı zamanda doğal olarak, sınır konulan şeyden korunmayı da doğurur; dolayısıyla bir güvenlik alanı yaratır. Çıplak insanın dışa yönelik korkusu, bedenine sınır çekme ve korunma kaygısından kaynaklanır.
Sayfa 162Kitabı okudu
Reklam
"Sınır/İnsanlık bir kere çiğnendi mi çiğnenecek başka bir sınır kalmaz!"
Sayfa 160Kitabı okudu
Kelâmî Tanrı ve din tasavvurunda kişi-Tanrı emreder, nehyeder, cezalandırır ve ödüllendirir; bu nedenle tahkiki seviyede kelâmî Tanrı ve din tasavvuruna sahıp bir kişi, ötenin hakikati karşısında dikkatlidir; ölüme, O'nun tak diri olduğundan hazırdır; bu nedenle de sürekli huzurdadır; yine bu nedenle her daim huzurludur: "Ancak hazır olanlar, huzur bulurlar."
Sayfa 156Kitabı okudu
Bilgi herkese açık, ancak ait olduğu alanda, belirli bir eğitim sürecini başarmış insanların elde edebileceği bir şeydir. Bu nedenle, Fuzûlî'nin dile getirdiği gibi, "İnsanlar arasındaki eşitsizliğin gerçek nedeni bilgidir."
Sayfa 154Kitabı okudu
İlkbahar Deyişleri
Günümüzde adalet ve barış kavramları çerçevesinde dile getirilen tüm söylemler ya bir devletin ya bir sınıfın ya da ideolojik bir öbeğin çıkarları etrafında şekillenmektedir; bu nedenle varlıkları başkalarının yokluğu üzerinden kurgulanmıştır. Kendi varlığını başkasının yokluğu üzerinden kurgulayan her türlü sistem yıkıcı olmak zorundadır.
Sayfa 132Kitabı okudu
Hem birey hem de tür olarak insanı merkeze almayan siyasî, iktisadi ya da dinî hiçbir sistem adâleti sağlayamaz; adâlet sağlanamayan yere de barış uğramaz.
Sayfa 132Kitabı okudu
1.108 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.