Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Kitabın konusu ile başlığının birbirinde ayrı olduğunu okumaya başlayınca anladım. Kitap Ömer ile Macide'nin birbirlerine olan zoraki,mecburiyetten gelişmiş bir sevgiyi anlatıyor. Tabi bu benim düşüncem. Açıkcası bazılarına göre Sabaattin Ali'nin bu eseri çok iyi olduğunu söyleyebilirler fakat kitapdaki konu beni çok cezbetmedi. Ömer'in ilk başta Macide'ye duyduğu sevgi sonrasından sıradan bir eşmiş gibi olayları davranması,hele ki sonradan benle mutlu olmazsın deyip git onla mutlu ol demesi beni hayrete düsürdü...Macide ile ömer'in Daha aralarında birşey geçmeden,birbirlerini daha iyi tanımadan birlikte yaşamaları daha farklı bir olayla birleştirse idi yazar bence çok daha iyi olurdu.Ben çok sevmedim açıkcası kitabı...
Bir portreden doğan aşka dönüşen muhteşem bir aşk hikayesi... Karakterin aşkından sonraki hayatı boyunca durgunluğu, bosverisliği, hayattan beklentisinin kalmaması beni çok etkiledi.
Açık söylemek gerekirse Kemal'in Füsun'a olan aşkı beni korkuktu...Bir adam bu kadar çok sevebilir mi? Kemal'in Aşkı saplantı ve takıntı derecesinde olduğunu söyleyen arkadaşlarım oldu. Fakat Kemal biliyorsunuz ki çok zengin ve ıstanbul'un sayılı ailelerinden böyle bir adamın tüm imkanları varken bir kadına olan bu denli aşkı bence saplantı değil...Çok ama çok sevmiş...Biz onun çeyreği kadar hayatımızdaki insanları sevgimizi gosterebilseydik eğer vazgeçilmez birilerine donusebilirdik...Hayatı iyi değerlendirmek gerekli...Tam yerinde ve zamanında...Kiymet bilinmeyen zamanlar sonra geriye dönük korkunç acılar ortaya çıkarabiliyor...
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,5bin okunma