Kitap ilk başlarda çok fazla sıkıcı gelmeye başlamıştı ve her bölümde farklı kişileri anlatması olay örgüsünü takip etmemi zorlaştırıyordu bu yüzden ilk yüz sayfada kitabı yarım bırkmayı düşünmüştüm ama sonra Harry Potter'ın yazarıdır yine de bi okuyayım deyip kaldığım yerden devam etmeye başladım. İyi ki devam etmeye başlamışım çünkü kitapta anlatılan kişilerin yaşadığı, yaptığı olaylar hayata bakış açımı değiştirecek düzeydeydi. Mutsuz aileler, birbirine düşman baba ve oğullar, uyuşturucu, cinsellik... Tüm bunlar insanların verdiği yanlış kararlar ve kendilerini kontrol edememe gibi sebepler yüzünde meydana gelmiş olaylardı. Ve kitapla ilgili son bir şey söylecek olursam " Mutlu bir hayatın sırrı kitapta geçen kahramanların yaptığı davranışların tam tersini yapmaktır.