Seyit Demir

Seyit Demir
@Yusufemin10
Sınır Boylarında
10/10
·205 syf.··
Beğendi
·
2023 26. kitabı
Mustafa Kızılkaya’nın eseri olan SINIR BOYLARINDA adlı kitabını kendisinden hatır isteyerek inceleme yapıyorum(Bu söz Konya’ya bağlı Yeniceoba ve çevresinde kullanılan bir söylemdir)Bu kitap hakkında yazacağım tek şey;kesinlikle okumalısınız sizi sürükleyip alıp götürüyor olayların geçtiği yerlere.Tek kelime ile mükemmel ve muhteşem bir eser okudum.Büyük bir keyifle okuduğum bu kitabı okurken siz de korkuyorsunuz,üşüyor,düşünüyor ve yaşıyorsunuz.Yazarımız son derece akıcı,merak uyandırıcı bir dil kullanmış,tüm sıcaklığı ile tüm samimiyetiyle kaleme almış.Aynı toprakların aynı coğrafyanın insanı olmak kitabı daha keyifli kıldı benim için. unutulmayacak bir umut yolculuğunu okudum. Herkese keyifli okumalar dilerim. Okuyun Okutun Saygılar SINIR BOYLARINDA Bir mültecinin başından geçen olayların hikayesi.Uzun bir yol,tehlikeli bir yol,yol boyunca çıkan engeller,sorunlar var bu hikayede: Mustafa kıvırcık saçlı,uzun boylu,güçlü ve yakışıklı bir Anadolu genci.Ailesine,eşine,kardeşlerine ve yeni doğan kızına daha güzel ve daha iyi bir yaşam kurabilmek,orada onlara daha güzel bir gelecek hazırlamak için hayalini kurduğu Avrupa’ya gitmek ister.Çok sevdiği doğup büyüdüğü köy olan Yeniceoba’yı,memleketini bırakıp bir bilinmezliğe sürüklenen zor bir yolculuk başlayacak onun için. Mahsuni Şerif’in “dom dom kurşunu”adlı güzel türküsünü dinleyen ve o türkünün hikayesini bilmeyen yoktur aranızda. Kitabın karakteri Mustafa bu türküyü çok sever,çünkü arabayla beraber yolculuk yaptığı insanlar onu gurbet yollarında terkederler,üstelik bunlar tanıdık ve akrabalar.Mustafa hançer yarası gibi bir darbe almış bu olay üzerine.Öfkeli ve yalnız hisseder kendini.Yolculuğuna yalnız devam eder.Gittiği her ülkeye henüz adımını atmadan sadece ülke sınırlarına gelmişken ülkenin
Edebiyat
Sınır BoylarındaMustafa Kızılkaya · Siyah Beyaz Yayınları · 20221 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
5/10
·95 syf.··
Beğendi
·
2020 86. kitabı
Şimdi ben bu kitabı niçin okudum,neden okudum kafam karıştı hep ölüm,kin,nefret,şarap ve afyon içen bir adam gölgeleri ile konuşan bir adam intiharı düşünen bir adam,hep gaz lambasından bahseden biri. Zaten bu kitabı yazan yazar Paris’te kendini odasında gaz lambası ile zehirledi.En iyisi bu kitabı başka bir zamanda tekrar okumak.Çok usta bir yazar olduğunu inkar edemem çok derin ve ağır yazılmış bir kitap
Kör BaykuşSadık Hidayet · Yapı Kredi Yayınları · 202636,7bin okunma