Her satırı ölümü ve ahireti sıkça hatırlatıyor.
Öldüğümüzde pişman olup değiştirmek istediğimiz hayatı şu an yaşıyoruz. Ve bu fırsatımızı Allah'ın razı olacağı bir hayat yaşayarak geçirelim.
"Lezzetleri ortadan kaldıracak (ağzınızın tadını bozacak) ölümü çokça hatırlayınız.
Tuttuğum takım yenildiğinde çok üzülüyordum, fakat Filistin'de, Keşmir'de, Burma'da, Türkistan'da ve daha bir çok İslam coğrafyasında, Müslümanların başına gelenler için üzülmedim, gözyaşı da dökmedim...
Okurken her bir satırında ayrı bir hayranlık yaşadım. Ashâb-ı Kehfin dini ile imtihanı , Hz. Musanın ilmi ile imtihanı, Zülkarneyn (a.s) ın yöneticiliği ile imtihanı o kadar sade bir şekilde anlatılmış ki kitapta. Hayranlık duymamak elde değil