Yahut iyilikle kötülük, güzellikle çirkinlik, mutlulukla mutsuzluk, neşeyle keder, latifeyle dert birbirine karışıp iyi insanların kalpleri üstünde bir salıncak gibi bir o yana bir bu yana gidip gelecekler miydi?
Fakat ne olacaktı? İyilik, güzellik ve mutluluk; kötülüğe, çirkinliğe ve mutsuzluğa baskın gelecek miydi? Veya tam tersi; ağrı, sızı, hasret ile dert katlanacak, hasret ve elem bir köz olup insanın yüreğine mi yapışacaktı?