Kuran'ı ilk emri "İkra" yani "Oku" idi . Peygamber kendisine "Oku!" diyen Cebrail 'e (as) " Ne okuyayım ?" demişti .Cebrail (as) ise âdeta : "Allah adı ile her şeyi " diye cevap vermişti. O günden bugüne ,bugünden son güne Kur'an'a muhatap olan insan ,Allah'ın (cc) adı ile her şeyi okumakla mükelleftir .