Çok küçük yaşlardayken, kendimiz ve yaşam hakkında neler hissedeceğimizi, çevremizdeki yetişkinlerin tepkilerinden öğreniriz.
Kendimiz ve yaşamımız hakkında ne düşünmemiz gerektiğini böyle öğreniyoruz. Eğer mutsuz, korku, suçluluk ya da öfke dolu insanların içinde yetişmişseniz, kendiniz ve hayat hakkındaki görüşleriniz de olumsuz düşüncelerle dolu olacaktır.
-"Hiçbir şeyi doğru yapamıyorum."
-"Bu, benim hatam."
-"Eğer bir şeye kızarsam,ben kötü bir insanım."
...Bu tür inançlar, düş kırıklığı dolu bir Hayat yaratır!