Bir gün Bayezid-i Bestami'nin karşısına biri çıkmış ve "Öylesine içtim ki artık hiç susamam" demiş.
Bayezid de bunun üzerine ona şu karşılığı vermiş:
"Gerçek er odur ki denizi içip bitirir, sonunda susuzluktan yine dili göğsüne sarkar ve daha yok mu der."
Dolayısıyla bu noktada arayış içinde olabilmek çok önemli...
Sorular sormak, cevaplar aramak, ilimle meşgul olmak, öğrenmeyi sevmek, deneyimlere kucak açmak, irfana ulaşmak için çaba göstermek lazım gelir.