" Öldüğümde çok sevdiğim şu kitabın sayfalarını artık çeviremez olacağım , bu yüzden de ölmeden önce hepsini okumuş olmaya dair bir nafile bir umut besliyorum."
Gelmiş geçmiş en iyi günlerdi , gelmiş geçmiş en kötü günlerdi ; hem bilgelik çağıydı hem ahmaklık ; hem karanlik bir mevsimdi; umudun baharı , umutsuzluğun kışıydı; hem her seyimiz vardı hem hiçbir şeyimiz yoktu; hepimiz ya doğruca Cennete gidecektik yada tam aksi istikamete...
Bazı insanlar vardır : Nezaket onların kişiliklerinin bir parçasıdır . Nazik olmak için çaba sarf etmezler , çünkü yapıları gereği başka türlü davranmak gelmez ellerinden.