Zerrin Demirkaya

Zerrin Demirkaya
@Zerrin_dky
Karadeniz teknik üniversitesi
Erzurum
2003
19 okur puanı
Şubat 2023 tarihinde katıldı
Her kitap beni başka bir kitaba götürüyordu ve her kitap beni geçmişteki "ben"imden uzaklaştırıyordu.
Sayfa 160·Kitabı okudu
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.

Zerrin Demirkaya

, 2025 okuma hedefini ekledi.
2025 OKUMA HEDEFİ
7/30 kitap - %23 tamamlandı
7 kitap okudu
30 kitap
3.410 sayfa
3 inceleme
19 alıntı
Puan vermedi·160 syf.··
2023 1. kitabı
Bu kitabı lise yıllarında okumuştum bende büyük bir etki bırakmıştı akıcı ve duygu dolu bir kitap olduğu için hemen bitirmiştim ki yazarı benim için çok kıymetli en sevdiğim yazarlardan diyebilirim sizlere tavsiye ederim bu kitabı iki kere okumuş biri olarak yani duygusal zekası yüksek birinin bu kitabı okurken çok yoğun duygular hissedebileceğini düşünüyorum İnsan bazı duyguları o kadar derin yaşar ki, onları anlatacak kelime bulamaz. Raif Efendi’nin suskunluğu tam da bu yüzden insanı yoruyor; çünkü o suskunlukta yaşanamamış bir hayat var.
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025376,5bin okunma
Her şey yolunda olmak zorunda değil; yeter ki yol devam etsin.
Size en sevdiğim şiiri bırakıyorum
ve güz geldi ömür hanım. dünya aydınlık sabahlarını yitiriyor usul usul. insanın içini karartan bulutların seferi var göğün maviliğinde. yağmur ha yağdı ha yağacak. incecik bir çisenti yokluyor boşluğunu insan yüreğinin. hüznün bütün koşulları hazır. nedenini bilmediğim bir keder akıyor damarlarımdan. kalbimin üstünde binlerce bıçak ağzı, yüzüm ömrümün atlası, düzlükleri bunaltı, yükseklikleri korku, uçurumları yıkıntılarımla dolu bir engebeler atlası. yaşamak bir can sıkıntısı mıdır ömür hanım? her şeyi iyi yanından görmeyi kim öğretti bize? acıyı görmeyen insan, umutsuzluğu yaşamayan, iliklerine dek kederin işleyip yaralamadığı bir insan, mutluluktan, umuttan, sevinçten ne anlar? göğü görmeden, denizi görmeden maviyi anlamaya benzemez mi bu? bir güz düşünün ki ömür hanım, ilkyazı olmamış, yazı yaşanmamış. böyle bir güzün hüznü hüzün müdür? başlamanın bir anlamı varsa bitişi göze almak, bitişin bir anlamı varsa başlangıcı olmak değil midir? yaşamı düz bir çizgide tutmak tükenmektir. yaşamak zorunda olduğumuz şunca yılı aykırı uçlar arasında gezdirip geçirmedikçe, alışkanlıkların sınırlarını aşmadıkça zaman zaman, yaşamak nasıl yenilik olur tükenmek değil de?
Şiir