Cenabı hak insanın hakikatle kuracağı ilişkiyi kolaylaştırmak için kimi zaman onu belaya müptela kıldığını Kur’an-ı Kerim de şöyle ifade eder: “ Biz hangi memlekete peygamber gönderdiysek, Allah’a yönelmeleri için onları yoksulluğa, hastalık ve musibetlere duçar etmiştik."
(A’raf, 94).
İmam Gazali’ye göre sabrının fazilet bakımından en alt derecesi, yaşadığı güç durum durumdan memnun olmasa da şikayet etmemek, bundan daha faziletlisi ise içinde bulunduğu durumdan razı olmak, ondan da faziletlisi ise belaya şükretmektir.