Kitap biraz herkesti. Clarissa olmak istenilenken hak etmediği bir sonla bitirilmişti. Zweig'ın bitirmemesinden kaynaklıydı fakat bu durum fikrimce duygu aktarımını yarıda bırakmıştı. Kitapta "sekiz gün"e çokça rastladım acaba anlamı var mıydı?
Clarissa'nın yalnızlığı, tam olamaması, başka hayatlara kendi hayatını mahvedişi, potansiyelini kullanamayışı, özgür olamayışı, babası...
Annelik yükü fazla geliyor, bir daha göremeyeceğin sevgilinin parçasıyla aklından hiçbir zaman çıkamayacak olması, hak etmedikleri çok.
Brancoric ise yalnızlığa yalnızlık katmaktan başka bir şey değildi.
Yazdıklarımı tam incelemeye benzetemedim, aldığım notların bir kaçını toparlayabildim sadece.
ClarissaStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201717bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"İnsan hayatta yalnızca bir şeyi dört dörtlük yapabilir... yalnızca tek bir şeyi, ama onu da tam yapmak gerekir... (...)
Eğer insan kendi yaptığını doğru buluyorsa, diğer insanların buna saçmalık ya da aptallık demelerinin bir önemi yoktur... insan hizmet etmeyi bilmelidir, hizmet etmeyi, doğru dürüst hizmet etmeyi, bunun için teşekkür edilsin ya da edilmesin, mükafatlandırılsın ya da mükafatlandırılmasın... insan yaptığı şeyi, kendi yaptığı şeyi bilmeli ve doğru şekilde tamamlamalıdır..."