"İnsanlar da daha güçlü, daha dayanıklı ve daha iradeli olmak ve böyle istediklerini yapabilmek için önlerine çıkan zorluklarla mücadele ederek olgunlaşır, gelişir ve güçlenirler. Eğer insanlar, arzularına kolayca ulaşırlarsa karakterleri zayıflar, âdeta içlerinde bir şeyin ölmüş olduğunu hissederler."
"Denizleri seviyorsan, dalgaları da seveceksin
Sevilmek istiyorsan, önce sevmeyi bileceksin
Uçmayı seviyorsan, düşmeyi de bileceksin
Korkarak yaşıyorsan, yalnızca hayatı seyredeceksin"
Bilge adamla genç, yolda yürüyorlarmış. Genç "Ne kadar güzel bir sessizlik değil mi?" demiş.
Bilge durmuş ve "Sessizlik deme 'hiçbir şey duymuyorum' de" demiş.
"Hayat sizin nereden baktığınıza bağlı olarak değişir. Sizin nasıl baktığınız belirleyicidir. Dışarıya bakıp hayatı çok kirli gören adamların büyük ihtimalle pencere camları kirlidir."
"Acaba hayata bir yarış olarak bakan, birbirini hırsla geçmeye çalışanlar mı daha insan yoksa hayata bir yarış gibi bakmayan, hayat yolunda ara sıra durup çevresine bakan, düşenleri kaldırmaya çalışanlar mı?
Belki de yarışmayanlar bizden daha gerçek ve mesut bir hayatı yaşıyorlardır, ne dersiniz?"