Her kim hayat-ı faniyeyi esas maksad yapsa ,zahiren bir Cennet içinde olsa da ,manen Cehennemdedir.Ve her kim hayat-ı bakiyeye ciddi müteveccih(yönelmiş) ise ,saadet-i dareyne mazhardır.
Efendimiz (s.a.v) iman elbisesi kendisinde şık duracak insanlara hidayetleri için dua ederdi.İşte onlardan biri Hz. Ömer(r.a)'di.Efendimiz(s.a.v) :"Ya Rabbi!İslam'ı iki Ömer'den biri ile güçlendir." diye dua etmiş , o dua Ömer'in yüreğindeki prangaları çözmeye vesile olmuştu.