Türkiye değişirken, dünya değişirken, sosyal değişimlerle benlikler tersyüz olurken ruh sağlığı disiplinleri “Ne oluyor?” diye sormadıkları için, etrafta yaşanan değişimi anlama yolunda bir çaba göstermedikleri içindir ki Türkiye’de paradigma değişmemektedir. Bir açıklama sisteminin, bir paradigmanın mevcut soruları cevaplamakta yetersiz olduğunun kabulü yeni bir paradigmanın ortaya çıkabilmesi için gereklidir. Ama ya soru soran yoksa ?