Biz insanlar, karar verme kabiliyeti, karar verme gücü, karar verme serbestisi dolayısıyla insanız. Çocuk, kendisi karar verebilir hale gelinceye kadar hakkında kararlar verilen bir kümeye dahildir. O kümenin birimi olarak çocuğu ebeveyn yönlendirir. Ne zaman ki, bizim gerek hayatımız, gerekse dünya işlerinin çekilip çevrilmesi konusunda karar verme imkanımız, kabiliyetimiz, yeteneğimiz, yeterliliğimiz elimizden alınır, yani köle oluruz, işte o zaman insanlıktan da çıkarız...İnsan oy verdiği, kararını belli etme gücü gösterdiği oranda, miktarda, çapta insandır. Bunu ne kadar geriletirse o kadar insanlıktan uzaklaşmış olur.