Zeynep

Gece de ne olsa hüzün vericiydi. Aydınlıkta, pırıl pırıl bir güneş altında daha rahat konuşabilir, her şey daha cesaretle karşılanabilirdi.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Ah dedi Refik Bey içinden, biz kendimizi bile doğru dürüst anlayamıyoruz.
Beriki içer içer neşelenir, içer içer içlenirdi.
soba yakmak için katlanacak biri >
Kış günleri işinden eve dönünce sobasını nasıl yaktığını bir anlatması vardı ki ne vakit bu konuya dönse, sık sık anlatmak isteğini duyduğu, hiç sevmediği, kendisini pek zor gelen bu işten söz açsa ben yine de asıl şikayetin ne tutuşturamadığı odunlardan, ne bütün odayı kaplayan isten, dumandan, ne de öteye beriye dökülüp saçılan küllerden olmadığını anlardım .Bana göre onun asıl şikayeti, dert yanması bütün bu kire, pasa, zahmetlere uğrunda katlandığı bir insan olmamasındandı.