Zeynep Ecrin TOPRAKÇI

Zeynep Ecrin TOPRAKÇI
@ZynpEcrn
14 yaşındaki bir okurum. Fantastik ve bilim-kurgu alanındaki kitaplar en sevdiklerimdir. İnsanların kitap okuması ve insanlara kitap sevgisi aşılamak çok hoşuma gider. Şimdilik kitapla kalın hoşça kalın!
HOGWARTS CADILIK VE BÜYÜCÜLÜK OKULU'NDA BİR HARRY POTTER
10/10
·274 syf.··
Beğendi
·
2021 16. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 17 Haziran 2021 17:51
5/5 Merhabalar! Bugün sizlere Felsefe Taşı'nın yorumuyla geldim. Yeni bir maratona başladım. Harry Potter serisini tekrar okuyorum. 17 Haziran Perşembe günü başladım ve 2 hafta sürer diye düşünüyorum. Bu bilgilendirmeyi yaptığıma göre yoruma geçeyim. Bir çoğunuz Harry Potter serisini bildiği için konudan bahsetmeyeceğim. Yorum da tamamen spoiler dolu olacak. Ama okumayanlara mutlaka okumalarını tavsiye ediyorum. Şimdi spoiler dolu kısma geçelim. !!!SPOILER!!! Evet, bir çoğunuzun nefret ettiğini düşündüğüm Dursley ailesini ben de hiç sevmiyorum. O yüzden bu ailenin bulunduğu kısımları okumak çok sinir bozucu. Ama Hogwarts'a bayılıyorum. Karakterlerin neredeyse hepsini çok seviyorum ama kategori yapacak olursam Ron ve Hermione öğrencilerden; Dumbledore, McGonagall, Hagrid büyüklerden favorilerim. Kitabı ilk okuduğumda da tekrar okuduğumda da BÜYÜLENDİM! İlk okuduğumda ben de Felsefe Taşı'nı Snape'in almaya çalıştığını düşünmüştüm. Quirrell olacağını aklımın ucundan geçirmemiştim. Bu yüzden tüm kitapta Snape'ten nefret etmiştim. Okurken yine çok eğlendim ve mutlu oldum. J. K. Rowling'in oluşturduğu bu dünyayı çok seviyorum. Devamını okumak için sabırsızlanıyorum. Yorumum bu kadar diyorum. Beni bu seriyle tanıştıran anneme de teşekkür ediyorum. Hoşça kalın! Sizi maraton hakkında bilgilendirmeye devam edeceğim. :) *ALINTI KÖŞESİ* *Ama o andan sonra, Hermione Granger arkadaşları oldu. Bazı olaylar vardır, dostluklara yol açar, dört metre boyunda bir ifritin canına okumak da öyle bir olaydı işte.
Harry Potter ve Felsefe TaşıJ. K. Rowling · Yapı Kredi Yayınları · 202065bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
16 YAŞINA GELİN VE ERDEM YILINIZDA SİHRİNİZ SİZİ TERK ETSİN!
9/10
·408 syf.··
Beğendi
·
2021 15. kitabı
4,5/5 Merhabalar! Bugün size Erdem Yılı'nı yorumluyorum. Kitap çok sevdiğim bir kitaptı. Favorim olamadı ama yine de okuduğum için mutlu olduğum bir kitap. Artık yorumlayabilirim. Öncelikle kitabın dünyasının iyi işlendiğini söylemeliyim. Kurdele renklerinden tutun çiçeklerin anlamlarına kadar her şeyi anlatmıştı yazar. Bu kitabın en sevdiğim yanlarından biri. Biraz kitabın konusundan bahsedeyim. Tierney adlı karakterimiz 16 yaşında ve bu yıl onun Erdem Yılı. Kasabada bulunan 16 yaşındaki diğer kızlarla beraber bir adaya bırakılıyor. Bu adaya gitmelerinin amacı erkeklerin, kadınların sihirlerinin olduğunu ve bu sihrin onlara bir zarar vereceğini düşünmeleri. Kızları bıraktıkları adada kaçakçılar, yaratıklar, tehlikeli hayvanlar bulunuyor. Kızlar bu adada tam 1 yıl kalıyorlar. Yiyecekleri kısıtlı. Ayrıca sihirlerini mutlaka bırakmak zorundalar. Bırakmayıp kasabaya dönerseniz cezalandırılırsınız. Bütün olaylar bu adada geçiyor. Akıcı ve kısa bölümlerden oluşuyor. Kısımlar da bölümleri kapsıyor. Rahat okunabilecek türdendi. Tierney karakterini çok beğendim. Kendini güçsüz duruma düşürmeyen, çalışıp çabalayan, pes etmeyi sevmeyen bir karakterdi. Bu sebeple en sevdiğim karakter oldu. Genel yorumum bu şekilde. Ben çok beğendim. Puanımın 4,5/5 olmasının sebebi ise sonunda bir şeyin eksik kalmasıydı. Sizlere de tavsiye ederim. Yorumumun sonuna geldik. Buraya kadar okuduysanız sizlere çok teşekkür ediyorum. Şimdilik hoşça kalın! :) !!!SPOILER!!! Evet, geldik buraya. Hemen başlıyorum. Kiersten’in sürekli olarak birini cezalandırmak istemesi, inadım inat tipinde olması canımı çok sıktı. Tierney’in yenilikçi düşüncelerine karşılık Kiersten’in at gözlüğü takması da ayrı kötüydü. Ryker çok iyi bir karakterdi. Tierney ve Ryker çifti en sevdiğimdi ama sonlara doğru Ryker’ın ölmesi…
Erdem YılıKim Liggett · Yabancı Yayınları · 20211,711 okunma
9/10
·408 syf.··
Beğendi
·
2021 15. kitabı
Kim Liggett
8.9/10 · 1.711 okunma
CADI+CADI AVCISI=ATEŞ
10/10
·448 syf.··
2021 14. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 30 Mayıs 2021 21:53
*YILIN FAVORİ KİTAPLARI* 5/5 Merhabalar! Tekrardan kitap yorumuma hoş geldiniz. Bugün Yılan ve Güvercin kitabını yorumluyorum. Kitabın konusundan bahsedeyim. Lou adlı kız karakterimiz bir cadı. İki yıl önce yaşadığı yerden kaçarak Cesarine adlı şehre yerleşmiş. Burada cadı olduğunu saklayarak yaşıyor. Sadece Coco isimli bir cadı arkadaşı var. Reid ise bir cadı avcısı yani Chasseur yüzbaşısı Aynı zamanda bir yetim. Başpiskoposun himayesinde Chasseur Kulesi'nde yaşıyor. Bir gün yaşanan bir olay sonucu zoraki olarak Lou ve Reid evleniyor. Ama Reid Lou'nun bir cadı olduğunu bilmiyor ve birbirlerinden nefret ediyorlar. Genel konu bu şekilde. Şimdi düşüncelerim. Başta kitap yeterince sakin ve az olaylı gidiyordu. Çoğu kişiler bu kitabı favorilerine ekliyordu fakat bir sorun vardı ben nedenini bir türlü anlayamıyordum. Ama son 100-150 sayfada o kadar hızlıydı ki anlatamıyorum. İşte o zaman dedim ki bu kitap tam favori kitabı. Kitap aktı gitti. Başları bile çok rahat bir şekilde okuyabildim. Anlatım tarzı da hoştu. Sonuna doğru çok fazla sırrın ortaya çıkması beni çok meraklandırdı. Son 80-90 sayfayı bir yere mıhlanarak okumuştum. Kalktığımda ne olduğumu şaşmıştım. Karakterlerin de çoğu sevdiğim karakterler oldu. Ansel çok nazikti. Coco tam bir sohbet arkadaşıydı. Lou çok güçlü bir kimliğine sahipti. Reid tam bir koruyucuydu. Yani hepsi birbirinden ayrı ve güzeldi. Spoiler vermeden yapabildiğim yorum da sadece bu kadardı. Yorumumun sonuna geldim. Bir sonraki yorumda görüşmek üzere şimdilik hoşça kalın! :) !!!SPOILER BAŞLIYOR!!! Spoiler kısmına geçelim. Biraz sona doğru kısımlardan bahsetmek istiyorum. Ben Madam Labelle'in Reid'in annesi olduğunu öğrenince çok şaşırmıştım. Ömrü boyunca cadılardan nefret etmiş bir kişinin annesinin cadı olması benim beklemediğim bir şeydi.
Yılan ve GüvercinShelby Mahurin · Yabancı Yayınları · 20212,651 okunma
10/10
·448 syf.··
9 günde okudu
·
2021 14. kitabı
Shelby Mahurin
8.1/10 · 2.651 okunma