Ayşenur

Ayşenur
@_1_kitapsever_
"Kendinizi, kendinizle zaman geçirmeyi yalnızlık sanmayacağınız şekilde yetiştirin." Tarkovski
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Zaten bir insanı, kendi kafasının içinde ürettiği evrende olup bitenlerden daha çok ne yorabilir ki?

Ayşenur

, bir kitap okudu
Puan vermedi·68 syf.·
3 saatte okudu
·
2022 1. kitabı
Stefan Zweig
7.6/10 · 266,9bin okunma
Biliyorum , kadınlar bu kelimeyi sana , senin gibi hep şımartılan bir erkeğe çok sık söylemişlerdir. Fakat inan bana, seni kimse o kız kadar, yani benim kadar, olduğum ve senin için hep öyle kalan ben kadar köle gibi ve bir köpeğin sadakati ile kendini adayarak sevmedi, çünkü yeryüzünde hiçbir şey kuytulardaki bir çocuğun farkedilmeyen sevgisi ile karşılaştırılamaz; çünkü bu sevgi, yetişkin bir kadının tutkulu ve bilinçaltında hep talep eden aşkının hiçbir zaman olamayacağı kadar umarsız, kendini karşısındakine hizmet etmeye adayan boyun eğen , hep pusuda yatan bir tutkuyla yoğrulmuş bir sevgidir. Sadece yalnızlık çeken çocuklar tutkularını bütünüyle, dağılmaksızın koruyabilirler , ötekiler , duygularını başkalarıyla beraberlik atmosferinde gevezeliklerle harcarlar, yakınlıklarla köreltirler, aşk hakkında çok şey okumuşlardır, duymuşlardır ve aşkın ortak bir kader olduğunu bilirler. Onunla bir oyuncakmışcasına oynarlar, tıpkı ilk sigaralarını içen erkek çocukları gibi, onunla böbürlenirler. Oysa bana gelince, benim içimi dökebileceğim kimsem yoktu, kimse bana bir şey öğretmiş ve beni uyarmış değildi, deneyimsizdim ve her şeyden habersizim: kendimi kaderime bir uçuruma atarcasına teslim ettim. İçimde dallanıp budaklanan, su yüzüne çıkan ne varsa, kendine yakın olarak yalnızca seni biliyordu, sana ilişkin hayali biliyordu.
Sayfa 12·Kitabı okudu
Ve insanların arasında yalnız olmaktan daha korkunç bir şey yoktur.