"Acını yaşa, öfkeni yaşa . Ve seyret . Kendini sakın bastırma. Öyle suyun üstünde akan yaprağa bakar gibi bak , seyret . Uzanıp onu almaya kalkışma. Kendini suçlama. Olacak olandan kaçamazsın. O yüzden hiç bastırma kendini , baskılama.
Çünkü insan bastırdığı duygunun esiri olur ."
Cahit Zarifoğlu
"İnsan bazen zayıflıklarıyla sevinir ve bu sevinci duyan kimseyi her zamankinden çok daha mutlu kılmak için bunu sürdürmesine izin vermek varken , onu yok etmek büyük vicdansızlıktır ."
Hayatımda mutlu günlerim olmuştu elbette ama mesele sadece mutluluk değildi . Önemli olan yaşadığını , hayatın bir anlamı, bir değeri olduğunu hissetmekti.