Yazıyla insan hayatı arasındaki garip ilişkiyi düşündüm. Yazı doğal bir şey değildi. İcat edilmişti, yani uçmak gibi o da doğamızda yoktu. Bu yüzden uçmaktan nasıl korkuyorsak yazıdan da korkuyorduk .
Claude Levi-Strauss insanlığın gerilemesinini yazının icadına bağlarken haklı mıydı yoksa ?