bifehvâ

Puan vermedi·77 syf.··
2023 27. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 09 Mayıs 2023 12:13
Esselamu aleykum ve Rahmetullahi Nedir serisinin en en güzel kitabı olabilir bence, okurken beni sirkelediğini farkettim ve iki üç satır yazmayı kendime görev atfettim.. İhlas; niyetin ve amelin saf olması, niyeti ve ameli batıl kılacak veya kemaline zarar verecek: riya, gösteriş ve kendini beğenme gibi batıl istekler ve sonradan uydurulmuş bid'atlar gibi her türlü kusurdan be karışmadan arınmış olması anlamındadır. Amel, ihlas ile yapılır ve doğru olmazsa kabul olmaz. Doğru olur ve ihlas ile yapılmazsa yine kabul olunmaz. Mutlaka ihlas ile yapılmalı ve doğru olmalıdır. Her şey zıddı ile kaimdir. İhlası daha iyi anlayabilmek için riyanın ne olduğunu bilebilmekte lazım. İhlas, İbadet, Amel, Riya başlıklarını ele almış bununla beraber seleften nakiller ve ayetlere yer vererek güzel bir eser ortaya çıkarmış. "Size azap gelip çatmadan önce Rabbinize dönün, O'na teslim olun; sonra size yardım olunmaz." "De ki: Eğer Allah'ı seviyorsanız bana tâbi olun ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah, çok bağışlayıcı ve merhamet sahibidir." Davamızın sonu, Alemlerin Rabbi Allah'a hamdet-mektir. Allah azze ve Celle'den hepimizin mutlu yaşaması, ihlas ve Tevhid üzere şehit olarak ölmesini dilerim. Esselamu aleykum
İhlasAbdülmelik el- Kasımî · Beyaz Karınca Yayınları · 201117 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
‿ٍ➶ TEVHİD..., Dünyada izzet , kabirde kurtuluş , ahirette cennetin anahtarıdır . Şirk , dünyada zillet , kabirde azap , ahirette ebedi çiledir . SEÇİM SİZİN ! " Ahiretin mehri çok basittir ; ihlâslı bir kalp , zikirli bir dil . " [ İbnu'l Cevzi ]

bifehvâ

, bir kitap okudu
Puan vermedi·96 syf.·
4 günde okudu
·
2023 26. kitabı
İbrahim Gadban
9.2/10 · 67 okunma
Sehl b. Abdullah ne güzel söylemiştir: "Nefis için ihlastan daha ağır bir şey yoktur. Çünkü kendisinin onda hiçbir nasibi yoktur."
Hamdûn el-Kassâr'a "Neden selefin sözü bizim sözümüzden daha faydalı?" diye sorulur. Şöyle der:"Çünkü onlar; İslâm'ın izzeti, nefislerin kurtuluşu ve Rahman'ın rızası için konuştular. Biz ise; nefislerin izzeti, dünya talebi ve insanların rızası için konuşuyoruz."