Bir psikolog gibi insana yaklaşıyor, problemleri hoşgörüyle ele alıyor, cevapları da damara dokundurmadan,inatlaşmaya dökmeden veriyordu. Bu metoda özellikle de öğretmelerin ihtiyacı var. Eğer öğretmenler, çocuk ve gençlik psikolojisinden anlasalardı, ne okuldan kaçan olur. Ne de okumaya çocuk yaşta veda edenler olur.
Galiba bilim adamı olmak ayrı, adam olmak ayrı.. Okullarımız bilim adamı yetiştiriyor, ama adam yetiştirmiyor. Tabiiki hepsine haksızlık etmiyorum. Aralardan çıkıyor bazıları, ama genelde böyle...