"Ağlamak için gözden yaş mı akmalı?
Dudaklar gülerken, insan ağlayamaz mı?
Sevmek için güzele mi bakmalı?
Çirkin bir tende güzel bir ruh, kalbi bağlayamaz mı?
Hasret; özlenenden uzak mı kalmaktır?
Özlenen yakındayken hicran duyulamaz mı?"
"Ayrıldık böylesi daha mı iyi?
Var mıydı, yok muydu belli değil gittiği?
Şuracıktaydı dün, yarı esmer, baygın
Kıyısında gecenin ve suların.
Evet ta şuracıkta yüreğimin yanında,
Bilemedim ayrılığın geleceğini aşktan sonra.
Hem de en acısız, en yalın biçimde
Yeşeren bahar dalını kırıp içimde.
Dönülmez sonsuz bekleyişte kaldım,
Yarı imgelerde, yarı düşte kaldım,
Bu yokluğun yaratıyor yeniden seni,
Bir istasyon, bir on buçuk treni
Sen o trende, pencerenin arkasındasın
Hafif bir salınışta dağılmış saçın
Ve hep öylece kalıyorsun bende
Bu gidip bir daha dönmeyen trende."
Seyfettin Başçıllar