"Bu asteroidin(B-612) ilk kez 1909 yılında bir Türk gökbilimci teleskopla gözlem yaparken görmüş.Bu buluşunu hemen Uluslararası Gökbilimi Toplantısı'nda büyük bir heyecanla sunmuş,ama adamcağız şalvar,cepken ve fes giyiyor diye onun söylediklerine hiç kimse değer vermemiş.Büyükler böyledir işte..."
İnsanların kitaplardan çok hitaplarla elde edildiğini de asla unutmuş değilim:Tarihin kaydettiği bütün büyük hareketler,yazarlardan çok hatiplerin eseridir.
"Dibinde bir ejderhanın yaşadığı bilinen bir kuyuya inecek bir kahraman bulmak,muhakkak ki,dibinde ne olduğu hiç bilinmeyen bir kuyuya inmek cesaretini gösterecek bir insan bulmaktan daha kolaydır."
Sabahattin Ali,Kürk Mantolu Madonna