Fareler ve İnsanlar 20 yaşındayım. Hiç bir kitabı okurken bu kadar duygusal anılar yaşadığımı, kendimi çaresiz hiss ettiğimi görmemiştim. Kitabı okurken- hayatta da böyle saf, masum insanlar çok olsun diye isyan ettim resmen. Azerbaycanda bu kitap tiyatroda oynanıldı ve bu tiyatro oyuncularının her biri görme yada yürüme engelleri olan oyunculardı. Tek kelimeyle”efsane”diye bilirim. Herkese tavsiye ederim...
Suç ve Ceza okuduğum ilk romanlardandı. Romanda Raskolnikov bi insanın yapamayacağı birşeyi yaptı. Kadını öldürmesine sebep kendi parasızlığı değildi. Sadece hayatı hayat için, insanlar için hiç bir faydası olmayan, boş yaşayan insandan kurtardı. Hayat işte... Hayatta da aslında etrafımızda ne kendisine, ne de insanlara bi faydası olmayan, niye yaşadığını anlamayan insanlar var...