Ben ya da dünyanın bütün insanları, hangi teoriye olursa olsun, hatta dünyanın yaratılışından bu yana hepsi bunu zorunlu görmüş olsun; biliyorum ki, bu zorunlu değil, köklü bir şeydir. Ve neyin iyi ve zorunlu bir şey olduğuna hüküm verecek olan da hâkimlerin ve insanların söz ve hareketleri değildir, ilerleme de değildir, hâkim benim yüreğimdir hâkim kendimdir.